لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

با خواص کشمش بیشتر آشنا شوید(قسمت دوم)

 در این مقاله قصد داریم در ادامه مقاله قبلی به بررسی خواص کشمش سبز و کشمش سیاه بپردازیم کشمش سبز از میان وعده های بسیار با اهمیت به شمار می رود که استفاده از آن به تمام گروه های سنی پیشنهاد می شود، زیرا نقش بسیار مفیدی در سلامت انسان دارد.(جهت خرید خشکبار کلیک کنید)


خواص کشمش سبز



• جلوگیری از ریزش مو


• درمان کم خونی


• درمان بیخوابی افراد


• کاهش دمای بدن در صورت تب داشتن


• تقویت سلامت دندان ها


• پیشگیری از ابتلا به سرطان


• مفید برای سلامت بینایی افراد


• درمان بیماری های پوستی


• درمان درد مفاصل


• افزایش سطح انرژی


برخی دیگر از خواص کشمش سبز عبارتند از:

 درمان عفونت


یکی از خواص کشمش سبز، خاصیت ضد باکتریایی آن است که تاثیر زیادی در از بین بردن باکتری مضر و همچنین کم کردن خطر تب دارد. در صورتی که روزانه چند کشمش مصرف کنید، به نوعی از بدن خود در مقابل سرماخوردگی احتمالی و دیگر عفونت هایی که ممکن است ایجاد شود، محافظت کرده اید.



•کمک به رفع کمبود آهن

کشمش سبز سرشار از یون آهن، کمپلکس ویتامین ب و همچنین مس می باشد. در همین راستا برای جبران کمبود آهن، مصرف روزانه کشمش سبز پیشنهاد می گردد



•داشتن موهای زیبا و سالم

جالب است بدانید کشمش ها هم از موارد کمک کننده در سلامت موها و شادابی آن ها می باشد. اگر از این مواد غذایی مفید به صورت منظم استفاده شود، به بهبود سلول های فولیکول مو کمک می کند. مصرف آن می تواند از ایجاد شوره سر، پوست پوست شدن و خارش سر جلوگیری کرد.



•کمک به جوانسازی پوست

از دیگر خواص کشمش سبز می توان به تاثیری که در جوانسازی و شادابی پوست دارداشاره کرد. مصرف کشمش ، مقاومت مو را در برابر آسیب دیدگی افزایش می دهد و می تواند از ایجاد چین و چروک پوستی هم جلوگیری کند.



•جلوگیری از سنگ کلیه


خوردن کشمش باعث می شود احتمال ایجاد سنگ کلیه تا حد زیادی کاهش پیدا کند.



•کمک به کنترل وزن


اما چنانچه در کنار مصرف روزانه کشمش، تمرین های هوازی و غیر هوازی هم صورت گیرد، افراد می توانند نسبت به کنترل وزن مناسب خود به اطمینان دست پیدا کنند.



•درمان بیخوابی


از دیگر خواص کشمش، موثر بودن آن در درمان بیخوابی است؛ زیرا این میوه خشک استرس را از بدن دور می کند و باعث می شود افراد خواب منظمی داشته باشند.



•ایجاد وزن مناسب


از آنجایی که کشمش سبز چربی بسیار اندکی دارد، به عنوان یک منبع جهت ایجاد وزن مناسب می توان روی آن حساب کرد. همان طور که قبل تر اشاره کردیم کشمش سرشار از پتاسیم و فاقد سدیم است، که همین مورد باعث شده است به عنوان یک میان وعده مناسب برای افرادی شناخته شود.



خواص کشمش سیاه

 هضم راحت


در صورت ایجاد مشکلات گوارشی، یکی از موارد کمک کننده و بسیار موثر، استفاده از کشمش سیاه می باشد که از عوامل تسکین دهنده در این امر محسوب می شود و با توجه به وجود فیبر فراوان در کشمش سیاه، ابتلا به یبوست هم تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.


تقویت حافظه


با توجه به اینکه کشمش سیاه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، می تواند عملکرد شناخت را تا حدود زیادی بهبود ببخشد و کمک کننده در تقویت حافظه انسان ها باشد.


 محافظت از سلامت قلب و عروق


یکی دیگر از خواص کشمش سیاه که بسیار هم مهم می باشد، محافظت کردن از سلامت قلب و عروق است. کشمش سیاه نه تنها به تنظیم فشار خون کمک می کند بلکه توانایی پایین آوردن سطح کلسترول را هم دارد.


 سلامت دهان


اگر از کشمش سیاه به طور منظم، روزانه در رژیم غذایی استفاده شود، برای سفت تر و همچنین سخت تر کردن لثه بسیار مفید می باشد.
خاصیت ضد میکروبی کشمش سیاه که از جمله آن ها می توان به آلدهید اولئانولیک، لینولنیک اسید، اسید اولئانولیک و اسید لینولئیک اشاره کرد. این موارد به مقابله با پاتوژن های دهانی می پردازند و باعث پیشگیری هرگونه بیماری مرتبط با لثه می شوند.

 ارزش تغذیه ای کشمش


قند کشمش بسیار زیاد است و در مصرف آن چه برای افراد بزرگسال و چه کودکان باید تعادل رعایت شود.
کشمش یک منبع بسیار خوب برای آهن به شمار می رود که جهت ساخت گلبول های قرمز بسیار مفید است.
کشمش نه تنها منبع مواد معدنی و ویتامین های مختلف است بلکه در کنترل کم خونی ، سرطان و فشار خون هم می تواند موثر واقع شود.
فیبر زیاد موجود در کشمش باعث می شود افرادی که یبوست دارند تا حد زیادی مشکلشان با مصرف کشمش حل شود. البته کشمش می تواند پاک کننده دستگاه گوارش هم باشد.
افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند، باید بدانند که گلوکز و فروکتوز موجود در کشمش می تواند به آن ها کمک کند.
در این مطلب سعی کردیم درباره انواع کشمش و خواص کشمش صحبت کنیم. تمام تلاشمان بر این بود تا با ارائه مطالب بصورت واضح، ارزش این ماده غذایی را برای شما روشن کنیم. از همراهی شما در خواندن این مطلب بسیار سپاسگزاریم!


پیشنهاد میکنیم از مقاله معرفی بهترین روش های خانگی برای شور کردن پسته(قسمت اول) دیدن کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0