لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

با خواص کشمش بیشتر آشنا شوید

خواص کشمش بعنوان یکی از خشکبار، بسیار خاص و شگفت انگیز می باشد. شاید کشمش در ظاهر کوچک باشد، اما بسیار مفید و سرشار از مواد مغذی است. کشمش ها با هر نوع و رنگی، شیرین هستند و طرفداران منحصر به فرد خود را دارند. در این مطلب می خواهیم در مورد خواص کشمش بپردازیم.(جهت خرید خشکبار کلیک کنید)


درباره کشمش


در واقع کشمش همان انگور است که در دو حالت آن را خشک می کنند و به کشمش تبدیل می گردد. یکی از راه ها، قرار گیری در نور آفتاب و دیگری با استفاده از خشک کن می باشد.
کشمش به عنوان یک خشکبار، کاربردهای زیادی دارد و افراد زیادی برای پخت و پز غذاها و همچنین دسر با توجه به سلیقه خود از آن استفاده می کنند.


خواص کشمش


در ادامه برخی از خواص کشمش را توضیح می دهیم:


 احتمال ابتلا به بیماری های مربوط به دهان و لثه


شاید کشمش نوعی خوراکی شیرین و یا چسبنده محسوب شود، اما جالب است بدانید که می تواند به سلامت دهان و همچنین دندان های انسان کمک کند.
در کشمش نوعی مواد شیمیایی از نوع گیاهی وجود دارد که توانایی مقابله با باکتری های دهانی، پوسیدگی دندان مشکلات لثه مقابله کند و تا حد زیادی به آن ها التیام ببخشد.

 کاهش فشار خون و کاهش احتمال ابتلا به سکته مغزی


افرادی که درگیر فشار خون بالا هستند، اگر دو سه بار در روز به مصرف کشمش بپردازند، برای فشارشان مفید می باشد. کاهش فشار خون با مصرف کشمش به نسبت دیگر میان وعده ها یا خشکبارها بیشتر است.
کشمش الکترولیت های سالم قلب را در خود جای داده است که توانایی جلوگیری از کاهش پروتئین در بدن انسان را دارد. پتاسیم موجود در کشمش هم از مواد معدنی هایی به شمار می رود که در عملکرد سلول ها، بافت ها و اندام های مختلف انسان تاثیر مثبتی دارد.در صورتی که پتاسیم دریافتی بدن از طریق رژیم غذایی افراد صورت گیرد، کاهش ابتلا به سکته مغزی را در پی دارد.

 کمک به جلوگیری از ابتلا به سرطان


رادیکال های آزاد از مواردی به شمار می رود که در بدن انسان باعث رشد سلول های سرطانی و افزایش آن ها می شود. آنتی اکسیدان موجود در کشمش توانایی مقابله با رادیکال های آزاد را دارد؛در نتیجه به مصرف کشمش تا حد زیادی می توان از ابتلا به سرطان جلوگیری کرد و یا درصورت مبتلا شدن به درمان آن کمک کرد.

 کمک به هضم بهتر غذا


کشمش نقش موثری در روند گوارش ایفا می کند. از آنجایی که سرشار از فیبر محلول و نامحلول می باشد، امکان حرکت مواد زائد در روده را به راحتی فراهم می کنند و باعث می شود افراد یبوست و یا اسهال را با مصرف کشمش، تجربه نکنند.

 کمک به کنترل دیابت


در صورتی که افراد کشمش را در قالب یک میان وعده استفاده نمایند، به کسانی که به بیماری دیابت از نوع دوم هستند، بسیار کمک کننده است.



پیشنهاد میکنیم از مقاله خواص مصرف بادام زمینی در بارداری(قسمت دوم) دیدن کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0