لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

خواص مصرف بادام زمینی در بارداری (قسمت اول)

آیا مصرف بادام زمینی، بادام هندی و بادام درختی در بارداری می تواند به جنین و مادر کمک کند؟ مطالعات و تجربیات نشان داده اند که مصرف هر سه نوع بادام می تواند به سلامت روز افزون مادر و نوزاد او کمک کند. این آجیل ها سرشار از مواد مغذی از جمله منیزیم، فسفر، آهن، فیبر، انواع ویتامین و غیره می باشند که همگی برای بدن ضروری می باشند. بنابراین با داشتن رژیم غذایی حاوی این مغز ها می توان دوران بارداری بدون مشکلی داشت. در این مقاله به بررسی اهمیت مصرف بادام زمینی در بارداری و همچنین بادام درختی و بادام هندی می پردازیم.(جهت خرید آجیل کلیک کنید)


مصرف بادام زمینی، بادام هندی و بادام درختی در بارداری


بارداری دوره ای است که نیاز بدن به مواد مفید و مغذی دو چندان می شود و مادر باید مواد غذایی را مصرف کند که باعث رشد سالم جنین و کاهش مشکلات خود شود. بادام از جمله مغز هایی است که می تواند به کاهش مشکلات و افزایش سلامتی فرد در زمان بارداری کمک کند. بادام دارای انواعی است و ما در ادامه به خواص مصرف بادام زمینی، بادام هندی و بادام درختی در بارداری می پردازیم.


خواص مصرف بادام زمینی در بارداری


بادام زمینی مغزی است با مواد مغذی بسیار که می تواند مشکلات مختلف مادر و جنین را در این دوران برطرف کند. خواص بادام زمینی در بارداری عبارتند از:


رشد سالم جنین

یکی از مواد موجود در بادام زمینی فولات است. ممکن است که این نام برای شما آشنا باشد، زیرا مکمل های آن در داروخانه ها موجود می باشد. بادام زمینی منبع فولات است و این بدان معناست که با مصرف به اندازه ی این ماده ی خوراکی سیستم عصبی جنین به بهترین شکل رشد می کند و بسیاری از مشکلات ماه های اول بارداری برطرف می شوند. توصیه می شود برای خرید بادام زمینی اقدام کنید و از خواص آن بهرمند شوید.


جلوگیری از دیابت

از دیگر خواص بادام زمینی در دوران بارداری کاهش احتمال ابتلا به دیابت در این دوران است، زیرا وجود منیزیم موجود در این مغز باعث تنظیم قند خون و نیز کاهش احتمال ابتلا به دیابت در این دوران حساس می شود.


افزایش انرژی

بسیاری از بانوان در دوران بارداری انرژی کافی برای فعالیت های روزانه ی خود ندارند. بادام زمینی کالری به نسبت بالایی دارد و دارای مواد مغذی دیگری است که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنند. از طرفی سایر مواد موجود در بادام زمینی می تواند به کاهش کم خونی و نشانه های آن مانند بی رمقی و بی حالی کمک کند.


رشد سالم مغز و افزایش توانایی های ذهنی

از دیگر خواص مصرف بادام زمینی در بارداری رشد مناسب و به اندازه ی مغز به دلیل وجود فولات در آن است. این مغز همچنین می تواند توانایی های ذهنی و هوشی جنین را افزایش دهد. بادام زمینی همچنین می تواند از پوکی استخوان در این دوران جلوگیری کند و باعث افزایش شیردهی شود.


پیشنهاد میکنیم از مقاله با خواص کشمش بیشتر آشنا شوید دیدن کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0