لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با آجیل های کلسیم دار (قسمت دوم)

مصرف مواد حاوی کلسیم از همان ابتدای کودکی و تا بزرگسالی باید توسط تمام افراد صورت گیرد. یکی از مواد حاوی کلسیم آجیل ها هستند و این نوع از آجیل ها تحت عنوان آجیل های کلسیم دار شناخته شده اند. مصرف مکرر و به اندازه این آجیل ها می تواند باعث بهره مندی از خواص آنها شود.(جهت خرید آجیل مرغوب عابدینی کلیک کنید)


میزان مصرف آجیل های کلسیم دار چقدر است؟


سن و جنس دو عامل مهم و تعیین کننده در میزان مصرف کلسیم می باشند و افراد باید با توجه به این عوامل اقدام به مصرف کلسیم کنند. همانطور که گفته شد آجیل های کلسیم دار نقش مهمی در تامین کلسیم دارند. هرچه سن افراد بیشتر باشد نیاز آنها به این منابع بیشتر خواهد شد.
در سنین بالاتر به دلیل افزایش مشکلات مربوط به استخوان این نیاز بیشتر احساس می شود. از آنجا که آجیل ها جزء موادی هستند که عوارض جانبی و ضرر بسیار کمی مخصوصا برای افراد بزرگسال دارد می توان با خیال راحت آنها را مصرف کرد. در صورت برطرف نشدن نیاز بدن به کلسیم با آجیل های حاوی کلسیم می توان از مکمل های کلسیم نیز در کنار رژیم غذایی سالم استفاده کرد.
در هر صورت مصرف آجیل ها در هیچ زمان از زندگی نباید نایده گرفته شود و در هر خانه ای آجیل های کلسیم دار باید وجود داشته باشند.
پسته، بادام درختی و فندق جزء مهم ترین آجیل های کلسیم دار هستند که با مقادیر قابل توجه کلسیم موجود در خود نیاز بدن را تا حد قابل توجهی به این ماده ی مغذی برطرف می کنند. این مواد برای سلامت استخوان ها و نیز عملکرد مطلوب بدن اهمیت دارند و نیاز بدن به آنها با افزایش سن افزایش می یابد. بنابراین در تمام سنین این آجیل ها باید به عنوان میان وعده مصرف شوند در غیر این صورت می بایست از مکمل های حاوی کلسیم استفاده کرد.


کلام آخر


از آنجا که آجیل ها علاوه بر کلسیم مواد مغذی دیگری نیز دارند جایگزین های سالمی برای مکمل ها می باشند. بسیاری از افراد که در طول روز از این آجیل ها استفاده می کنند بدن سالم تری نسبت به سایر افراد دارند.


پیشنهاد میکنیم از مقاله خشکبار مفید برای کبد چرب چیست؟(قسمت دوم) دیدن کنید



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0