لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با انواع آجیل های کلسیم دار(قسمت اول)

کلسیم جزء اصلی ترین و مهم ترین مواد برای سلامت و استحکام استخوان ها می باشد و وجود آجیل های کلسیم دار برگ برنده ای است که افراد با مصرف آنها نیاز خود به این ماده ی ضروری را برطرف کنند. در واقع کلسیم علاوه بر نقشی که در سلامت استخوان ها دارد برای عملکرد سایر عضو های بدن نیز ضروری می باشد. در ادامه ی این مقاله به معرفی و توضیح آجیل های کلسیم دار می پردازیم.(جهت خرید آجیل کلیک کنید)


آجیل های کلسیم دار


در واقع کلسیم ماده ی موثری است که می تواند باعث شل شدن رگ های خونی و به تبع آن کمک به جریان خون و جلوگیری از سکته های مغزی و قلبی می شود. از طرفی این ماده می تواند به ترشح هورمون های مختلف کمک کرده و در سنین رشد به رشد سالم و طبیعی کودکان کمک بسیاری کند.


مهم ترین آجیل های کلسیم دار


همانطور که گفته شد برخی از آجیل ها منابع کلسیم غنی دارند که در ادامه به توضیح کامل مهم ترین آنها می پردازیم.


 بادام درختی


بادام درختی را می توان جزء مهم ترین آجیل های کلسیم دار دانست که مصرف آن به روش های مختلف می تواند کلسیم بدن را تامین کند. مصرف این آجیل مخصوصا در زنانی که احتمال ابتلا به مشکلات مربوط به استخوان از جمله پوکی استخوان در آنها زیاد است بسیار اهمیت دارد. بادام را می توان به شیوه های مختلف و به عنوان میان وعده استفاده کرد.

یکی از موارد استفاده از بادام درختی که برای افراد سنین پایین تر نیز گزینه ی کاملا مناسبی است تهیه شیر بادام است. این ماده که شبیه فرنی است تمام خواص بادام را دارا می باشد و مزه ی خوبی نیز دارد. این مغز را می توان در انواع سالاد ها و نیز مواد غذایی مورد استفاده قرار داد.


 پسته


در جدول ارزش غذایی مربوط به پسته یکی از بیشترین مواد ارزشمندی که به چشم می خورد کلسیم است. درست است که پسته به عنوان یکی از آجیل هایی که نقش قابل توجهی در رفع کم خونی دارد شناخته شده است، اما نمی توان از کلسیم بسیار موجود در آن غافل شد. بنابراین می توان با مصرف روزانه ی چند عدد از این مغز بخشی از نیاز بدن به کلسیم را برطرف کرد.


فندق


در میان آجیل های گفته شده فندق دارای کلسیم کمتری است، اما جزء آجیل های کلسیم دار است و می توان مصرف آن را به عنوان میان وعده در رژیم غذایی گنجاند. این مغز که در انواع شکلات ها نیز یافت می شود می تواند با برطرف کردن نیاز بدن به کلسیم به سلامت دندان ها و استخوان های کودک کمک بسیاری کند.


پیشنهاد میکنیم از مقاله خشکبار مفید برای کبد چرب چیست؟(قسمت دوم) دیدن کنید.




 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0