لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آیا میوه خشک دارای ویتامین است؟

میوه ها به داشتن انواع ویتامین ها به مقدار زیاد مشهور هستند، اما آیا میوه خشک ویتامین دارد؟ این موضوعی است که در این مقاله درباره آن به طور مختصر شرح داده شده است. وقتی میوه وقتی مقدار زیادی از آب خود (۸۰-۹۰ درصد) را به طریق خشک کردن از دست بدهد، به میوه خشک که نوعی خشکبار است تبدیل می شود. امروزه میوه خشک یا همان چیپس میوه بین خانواده ها طرفدار زیادی پیدا کرده است، چرا که مطمئنا استفاده از خشکبار سالم تر از دیگر تنقلات می باشد.(جهت خرید آنلاین خشکبار کلیک کنید)
خشک کردن میوه ها از هزاران سال قبل بین مردم مرسوم بوده و استفاده از نور آفتاب قدیمی ترین روش خشک کردن میوه ها به حساب می آید. میوه خشک می تواند مدت زمان زیادی ذخیره گردد و به علت کم حجم بودن و دیر خراب شدن، یکی از مهم ترین مواد غذایی برای مسافرت های طولانی مخصوصا برنامه های کوهنوردی چندین روزه است.
اما هنوز این بحث که، آیا میوه خشک مفید است یا با یک آبنبات فرقی ندارد، بین متخصصان تغذیه مطرح می شود، دانستن پاسخ این سوال که، آیا میوه خشک ویتامین دارد، به تنهایی کافی است تا این ماده غذایی را در رژیم روزانه خود قرار دهیم.


میوه خشک یک ماده غذایی مقوی است


خرما، زردآلو، توت و کشمش از رایج ترین میوه های خشک هستند که از قدیم توسط مردم و به کمک حرارت خورشید خشک می شدند. این میوه ها را در فصل تابستان خشک کرده و برای استفاده در فصل زمستان ذخیره می کردند، برای همین است که ذخایر میوه خشک یکی از موضوعات مطرح در مسئله امنیت غذایی است.
امروزه انواع میوه ها توسط دستگاه های خشک کن و در مدت زمان کم و کاملا بهداشتی خشک می شوند و در فروشگاه های مواد غذایی به فروش می رسند، مخصوصا میوه هایی که به داشتن ویتامین سی مشهور هستند مانند کیوی و پرتقال.
مواد ریز مغذی، آنتی اکسیدان ها و فیبر در میوه خشک به مقدار فراوان وجود دارد. یک تکه میوه خشک از هر نوع میوه همان مواد مغذی میوه تازه را دارد، با این تفاوت که کمی غلیظ تر نیز شده است. یعنی میوه های خشک تقریبا ۳.۵ برابر بیشتر از میوه های تازه حاوی فیبر، مواد معدنی و ویتامین ها هستند. به استثنای ویتامین سی که هنگام خشک شدن میوه ها به طور جزئی کاهش می یابد، سایر ویتامین ها و مواد مغذی حتی افزایش می یابد.
پس آیا میوه خشک ویتامین دارد؟ پاسخ این است که بله. پس، از میوه های خشک در رژیم غذایی خود بهره ببرید تا بتوانید ویتامین زیادی را به بدن خود برسانید.


از همراهی شما سپاسگزاریم. سالم و سلامت باشید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با انواع آجیل های کلسیم دار(قسمت اول) دیدن کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0