لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با خواص انواع تخمه ها (قسمت دوم)

در مقاله قبلی آوردیم، تخمه یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی هایی بوده که استفاده از آن بسیار لذت بخش است. این خوراکی خوشمزه به علت طعم بی‌نظیری که دارد، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است؛ به گونه‌ای که در تمامی میهمانی ها و دورهمی ها شاهد استفاده از این خوراکی فوق العاده هستیم. اما طعم بی‌نظیر تخمه تنها بخشی از ویژگی های این دانه های خوراکی است.(جهت خرید آجیل کلیک کنید)

خواص تخمه خربزه:


تخمه خربزه یکی دیگر از دانه های خوراکی بوده که طرفداران مخصوص به خود را دارد. تخمه خربزه از نظر شکل ظاهری کمی کوچک‌تر از سایر تخمه ها بوده که از طعم فوق‌العاده‌ای برخوردار می‌باشد. امروزه بسیاری از افراد تخمه خربزه را به علت طعم و خواص زیادی که دارد مصرف می‌نمایند. همچنین در ترکیبات تخمه خربزه مواد معدنی همچون کلسیم، پتاسیم، فسفر، ویتامین A، ویتامین B و… یافت می‌شود.
به همین منظور برخی از خواص تخمه خربزه عبارتند از :


 تقویت میل جنسی
 کمک به بهبود سرفه های شدید
 کمک به درد های موجود در قسمت سینه و گلو
 کاهش‌دهند تب
 بهبود بیماری هایی نظیر سرماخوردگی
  تقویت سیستم ایمنی بدن


خواص تخمه هندوانه


تخمه هندوانه نمونه دیگری از دانه های خوراکی است که این تخمه طرفدار کم‌تری دارد. در ترکیبات تخمه هندوانه موادی همچون کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم، ویتامین A و… به وفور یافت می‌شود. بنابراین برخی از خواص تخمه هندوانه شامل موارد زیر می‌باشند.


 کنترل قند خون
 جلوگیر از بروز کم‌خونی
 کمک به تقویت استخوان های بدن
 کمک به تقویت قلب

با این تفاسیر می‌‌توان این گونه نتیجه‌ گرفت که مصرف تخمه خواص قابل توجهی را برای بدن به ارمغان خواهد آورد. بنابراین شما می‌توانید با مصرف این دانه های خوراکی از خواص تخمه بهره‌مند شوید. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله ماندگاری میوه خشک چقدر است؟ دیدن کنید.




 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0