لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با سویا آجیلی

به دانه های سویا بو داده گفته می شود، این دانه ها به عنوان یک تنقلات خوشمزه، در فروشگاه ها فروخته می شوند. دانه های سویا بوداده شده، به صورت شور یا بدون نمک در دسترس هستند. آجیل سویا به طور طبیعی سرشار از چربی های اشباع و غیر اشباع است، بنابراین، می تواند یک وعده غذای بسیار سالم و پر کالری باشد، در این مقاله قصد داریم به سویا آجیلی و طرز تهیه آن به بپردازیم.(جهت خرید آجیل مرغوب کلیک کنید)


مشخصات کامل سویا آجیلی چیست؟


دانه های سویا جز حبوبات طبقه بندی می شوند و یک دانه حبوباتی، محبوب به شمار می آید. منشاء سویا آسیا است. کسانی که پیرو رژیم های گیاهخواری هستند، اغلب از دانه های سویا به جای گوشت استفاده می کنند. سویا یک غذای سالم و سرشار از پروتئین است و کاربردهای تغذیه ای متعددی دارد. یکی از بهترین اشکال دانه های سویا، سویا آجیلی است.
آجیل سویا یک آجیل واقعی نیست، بلکه همان دانه های سویا برشته شده است. البته آجیل سویا شباهت زیادی به بادام زمینی بو داده دارد و جالب اینکه، بادام زمینی هم مانند آجیل سویا جز حبوبات می باشد. فرق حبوبات و آجیل این است که، حبوبات، گیاهانی هستند، که میوه های آنها، دارای غلاف هایی قرار گرفتند و داخل غلاف چندین دانه خوراکی قرار دارد. آجیل درختی با تک دانه هایی هستند و یک پوسته کاملا سخت اطراف دانه را احاطه کرده است.


منشا سویا آجیلی چیست؟


دانه های سویا بر اساس رنگ خود، طبقه بندی می شوند. بر این اساس سه نوع دانه سویا وجود دارد:
این نوع سویای سبز جوان نامیده می شود و وقتی سویا سبز و نارس بوده، چیده می شود. سویای سبز به صورت بخار پز مورد استفاده قرار می گیرد.


سویای زرد


که در تهیه شیر سویا، توفو و آرد سویا به کار برده می شود.


سویای سیاه


از سویای سیاه پخته شده یا تخمیر شده، در بعضی از غذاهای سنتی استفاده می شود.


طرز تهیه سویا آجیلی چیست؟


از دانه های سویا که کاملا رسیده اند، برای تهیه آجیل سویا استفاده می شود. دانه های سویا ابتدا در آب خیسانده، می شوند، و تا زمانی که به رنگ قهوه‌ای درآیند، پخته یا برشته می‌شوند. سپس آجیل سویا، طعم دار می شود. سویا آجیلی به تنهایی یک غذای کامل است، اما می تواند در ترکیب، انواع سالاد، همراه با کره بادام زمینی و یا به عنوان یک طعم دهنده، داخل شیر استفاده شود.


طعم سویا آجیلی چیست؟


آجیل سویا با انواع طعم های شور، فلفلی و یا لیمویی وجود دارد. آجیل سویا را می توان در فروشگاه های مواد غذایی طبیعی و برخی از سوپر مارکت ها یافت. در مقایسه با توفو و شیر سویا، آجیل سویا شکل بسیار با ارزشی از سویا است. ۱۰۰ گرم آجیل سویا حاوی ۴۵ گرم پروتئین است، که تقریبا نیاز روزانه شما به پروتئین را پوشش می دهد.


مزایای سویا آجیلی چیست؟


دانه های سویا، حاوی چربی اشباع شده کمی بوده و پروتئین، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، تیامین و فولات بالایی دارند. همچنین هر 100 گرم سویا حاوی مواد مغذی زیر است:
۱۴۱ کیلو کالری
۱۲.۳۵ گرم پروتئین
۶.۴ گرم چربی
۱۱.۰۵ گرم کربوهیدرات
۴.۲ گرم فیبر


فرق دیگر محصولات سویا با سویا آجیلی چیست؟


محتوای غذایی، محصولات سویا، بر اساس نحوه پردازش آنها و موادی که بعدا به آنها اضافه می شوند، متفاوت است. سویا آجیلی با داشتن این مواد مغذی با ارزش، علاوه بر غذای کامل، می تواند از بروز تعدادی بیماری پیشگیری کرده و حتی در درمان تعدادی از بیماری ها کمک کننده باشد.
همانطور که گفته شد میتواند از دانه های کاملا رسیده سویا، سویا آجیلی در طعم های مختلف درست کنید. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشد.


پیشنهاد میکنیم از مقاله آنچه که در مورد ارتباط کشمش و فشار خون باید بدانید! دیدن کنید.




 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0