لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

طرز خیساندن انجیر خشک در آب و شیر چگونه است؟(قسمت دوم)

با توجه به مطلبی که در مقاله قبلی آمده است متوجه شدیم مصرف انجیر خشک می‌تواند موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش، تقویت قلب، بهبود کم خونی و… شود. به همین منظور اگر به دنبال بهبود عملکرد بدن خود هستید، بهتر است مصرف انجیر خشک را از یاد نبرید. استفاده از انجیر خشک از زمان گذشته در میان ایرانیان بسیار مرسوم بوده است. زیرا در آن زمان به علت عدم وجود ابزار های مناسب برای نگهداری مواد غذایی، افراد مجبور به خشک کردن انجیر بوده‌اند؛ تا به این طریق بتوانند این میوه خوشمزه را برای مدت زمان بیشتری نگهداری نمایند.


طرز خیساندن انجیر خشک در شیر


مواد لازم:


 شیر ۱ لیوان
 انجیر خشک ۶ عدد



برای خیساندن انجیر خشک در شیر باید ابتدا انجیر های خشک را از وسط برش دهید؛ به وسیله این عمل می‌توانید از سالم بودن انجیر های خشک مطمئن شوید. حالا باید انجیر های خشک را به وسیله آب سرد شستشو دهید. پس از تکمیل شستشوی انجیر ها باید تمامی آن ها را به درون یک ظرف شیشه‌ای یا چینی مناسب انتقال دهید. حالا باید شیر را به انجیر های خشک اضافه نمایید.
در نهایت باید ظرف مورد نظر را برای مدت زمان ۱ الی ۲ روز در یخچال قرار دهید. پس از تکمیل مدت زمان ذکر شده، مخلوط انجیر خشک آماده استفاده خواهد بود. به همین منظور می‌توانید انجیر ها را از شیر جدا کرده و آن ها را به صورت جداگانه استفاده نمایید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید مخلوط انجیر و شیر را به همراه گلاب درون یک میکسر ریخته و میکس نمایید. در نهایت نوشیدنی انجیر خشک و شیر آماده شده و می‌توانید از نوشیدن آن نهایت لذت را ببرید.(برای خرید آنلاین خشکبار کلیک کنید)


در این مطلب تا حد قابل قبولی به آموزش طرز خیساندن انجیر خشک پرداخته گردید. با این اوصاف شما می‌توانید انجیر خشک مورد نظر خود را در آب یا شیر خیسانده و مصرف نمایید. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.
امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت آجیل عابدینی یاری فرمایید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با خواص آناناس خشک(قسمت اول) دیدن کنید.





 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0