لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

طرز خیساندن انجیر خشک در آب و شیر چگونه است؟ ( قسمت اول )

انجیر خشک به طور معمول از فرآیند خشک کردن انجیر تازه و شیرین تهیه می‌شود. یکی از دلایل خشک کردن انجیر، ماندگاری طولانی مدت این میوه خوشمزه است. زیرا با خشک کردن انجیر می‌توان از آن برای مدت زمانی بسیار طولانی استفاده نمود.در این مطلب تصمیم داریم به آموزش طرز خیساندن انجیر خشک بپردازیم؛ پس اگر به دنبال روشی جدید برای استفاده از انجیر خشک هستید، بهتر است این مطلب را از دست ندهید.


اهمیت انجیر خشک در رژیم غذایی


در میان تمامی خشکبار های موجود، انجیر خشک به علت برخورداری از خواص گوناگون از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد. زیرا مصرف انجیر خشک می‌تواند بخش عمده‌ای از مواد معدنی بدن افراد را تامین نماید. بهتر است بدانید انجیر خشک دارای ترکیباتی غنی از مواد معدنی و ویتامین های گوناگون است. بنابراین استفاده از این خشکبار خوشمزه می‌تواند سلامتی را برای بدن شما به ارمغان آورد.


آموزش طرز خیساندن انجیر خشک


امروزه بسیاری از افراد از انجیر خشک به شیوه های گوناگونی استفاده می‌نمایند. به عنوان مثال برخی از افراد انجیر خشک را با خیساندن در آب یا شیر مصرف می‌کنند؛ تا به این ترتیب علاوه بر نرم شدن انجیر های خشک، خواص درمانی آن ها به نحوی افزایش یابد. در ادامه شما می‌توانید با مراحل خیساندن انجیر خشک در آب و شیر آشنا شوید.(جهت خرید خشکبار کلیک کنید)


مواد لازم برای خیساندن انجیر خشک در آب


 آب ولرم ۱ لیوان
 انجیر خشک ۶ عدد

طرز خیساندن انجیر خشک در آب


قبل از پرداختن به آموزش خیساندن انجیر خشک در آب باید نکته‌ای را یادآور شویم؛ به همین منظور لازم است بدانید میزان ۱ لیوان آب ولرم برای تنها ۶ عدد انجیر خشک است. در صورت تمایل به افزایش تعداد انجیر های خشک، باید میزان آب ولرم را افزایش دهید. برای خیساندن انجیر های خشک در آب باید در ابتدا تمامی انجیر های خشک را از وسط برش دهید؛ تا به این طریق از سالم بودن تمامی انجیر ها مطمئن شوید.
پس از مطمئن شدن از سالم بودن انجیر های خشک باید آن را به وسیله آب سرد شستشو دهید؛ تا به وسیله این عمل، تمامی گرد و خاک های موجود بر روی انجیر های خشک به خوبی تمیز شوند. پس از شستشوی کامل انجیر های خشک، باید آن ها را درون یک ظرف شیشه‌ای یا چینی مناسب بریزید. در ادامه باید ۱ لیوان آب ولرم را به انجیر های خشک اضافه نمایید.
پس از اضافه نمودن آب، باید ظرف حاوی انجیر های خشک را درون یخچال قرار دهید؛ همچنین مدت زمان مناسب برای نرم شدن انجیر ها ۱ الی ۲ روز می‌باشد. پس از سپری شدن مدت زمان ذکر شده، انجیر ها آماده استفاده خواهند بود. شما می‌توانید برای استفاده از انجیر های نرم شده، آب آن را جدا نموده و به صورت جداگانه استفاده نمایید. همچنین می‌توانید مخلوط آب و انجیر خشک شده را به وسیله یک میکسر، میکس کرده و مخلوط آن را مصرف نمایید.


در این مطلب قصد داشتیم شما را با نحوه خیساندن انجیر خشک بیشتر آشنا کنیم. دقت داشته باشید که برای تهیه آجیل مرغوب علاوه بر مراجعه به فروشگاه های معتبر میتوانید از طریق وبسایت آجیل عابدینی نیز اقدام به خرید کنید.
امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت آجیل عابدینی یاری فرمایید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله طرز تهیه بادام هندی(قسمت دوم) دیدن کنید.





 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0