لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

بهترین زمان مصرف آجیل چه موقع است؟

بادام، پسته، گردو یا بادام هندی، هر کدام از انواع مغزها را که کدام ترجیح می دهید، اهمیتی ندارد، اما بدانید که با خوردن منظم آجیل، مقدار زیادی مواد مغذی دریافت می کنید.(جهت خرید اینترنتی آجیل کلیک کنید) این مغزهای گیاهی سرشار از مواد معدنی، چربی‌های سالم، فیبر و پروتئین هستند. اما اگر جواب، این سوال که، چه موقع آجیل بخوریم؟ برایتان مهم است، با ما همراه باشید.


چه موقع آجیل بخوریم تا همه مواد مغذی آن جذب بدن شود؟


احتمالا میتوان گفت که در هر زمان از روز، خوردن آجیل بلامانع است. اما با شناخت خواص انواع مغزهای آجیل و نحوه تاثیرات آنها در بدن، برایمان مهم است، که، چه موقع آجیل بخوریم و یا کدام از مغزها باید روزانه مصرف شوند و یا برای کاهش وزن، زمان مناسب مصرف آجیل کی است و یا مواقعی وجود دارد، که خوردن آجیل همراه با بروز عوارض جانبی باشد.


برای بهرمندی فواید آجیل، چه موقع آجیل بخوریم؟


خوردن آجیل در زندگی روزمره ما معجزه می کند. برای پیشگیری از بیماری ها مفید بوده و همچنین وزن، کلسترول، دیابت، کم خونی، بیماری های قلبی و غیره با مصرف آجیل کنترل می شوند. مغزهای آجیل‌ها به‌طور باورنکردنی سیرکننده هستند و نه تنها شما را در لحظه سیر می‌کنند، بلکه به لطف مواد مغذی متعادل‌شان، شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند.


برای کاهش وزن چه موقع آجیل بخوریم؟


مصرف غذاهایی که سرشار از چربی سالم، پروتئین و فیبر هستند، یک راه عالی برای تنظیم گرسنگی و کاهش خوردن بی فکر در طول روز می باشند. مغزهای آجیل به کاهش وزن شما کمک می کنند، به خصوص اگر جایگزین غذاهای شیرینی شوند، که ارزش غذایی زیادی ندارند. پس اگر می خواهید تناسب اندام خود را حفظ کنید، هر زمان نیاز به خوردن تنقلات و شیرینی احساس کردید، با خوردن چند تا مغز، این احساس را از بین ببرید.
در هر وعده غذایی و یا همراه با هر وعده غذایی میتوان آجیل خورد، مغزهای آجیل به ویژه بادام و پسته سرشار از فیبرهای غذایی هستند، که می توانند در جلوگیری از بروز یبوست کمک کننده باشند، فیبر های غذایی با افزایش حرکات روده در دفع مواد زاید بسیار موثر است.

برای ورزش کردن، چه موقع آجیل بخوریم؟


هنگامی که آجیل می خورید، بدن شما چربی های سالم و پروتئین زیادی دریافت می کند، که هر دوی اینها بلافاصله بعد از تمرین و ورزش، به بازسازی عضلات کمک می کند. پژوهش ها نشان دادند، پس از ورزش کردن، تغذیه بدن با پروتئین، چربی های سالم و کربوهیدرات ها مهم است و با توجه به اینکه آجیل حاوی مقدار کمتری کربوهیدرات است، بهتر است بعد از تمرینات هوازی، آجیل را با یک تکه میوه تازه یا خشک همراه کنید، تا ذخایر قندی بدن خود را دوباره پر کنید.


تاثیرات کلی مصرف انواع آجیل در هر وعده غذایی


– مصرف آجیل در صبح، بیشترین فایده را دارد، به خصوص خوردن بادام در ساعات اولیه صبح و یا همراه با صبحانه، انرژی مورد نیاز شما را در طول روز تامین می کند.
– خوردن انواع آجیل مانند پسته و بادام هندی در بعد از ظهر و عصر، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و استقامت بدن را پس از یک کار سخت و سنگین بالا می برد.
– گردو را می توانید در شب مصرف کنید. سعی کنید از آجیل های غنی در شب پرهیز کنید، چرا که خواب را مختل می کنند.


سخن آخر


بعضی از مغزها مانند گردو، می توانند، به صورت روزانه مصرف شوند، شاید بهترین جواب برای سوال چه موقع آجیل بخوریم؟ این باشد که هر موقع احساس گرسنگی کردید، می توانید از این مغزهای مغذی استفاده کنید، چون جز غذاهای کامل به حساب می آیند، اما دارو هم نیستند، که بعد از وعده های غذایی سنگین و احساس سیری کامل، خود را مجبور به خوردن آجیل کنید.
امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما مفیده بوده باشد و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب وبسایت آجیل و خشکبار عابدینی یاری فرمایید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله راهکار رفع جوش صورت با مصرف کشمش دیدن کنید.




 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0