لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

طرز تهیه بادام زمینی سرکه ای در خانه

امروزه بادام زمینی به شیوه های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد که متداول‌ترین آن مصرف به صورت بو داده است. بهتر است بدانید امروزه بادام زمینی بو داده در میان افراد از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد. زیرا بادام زمینی بو داده از طعم فوق‌العاده‌ای برخوردار است که مصرف آن لذت دوچندانی را به فرد منتقل می‌کند.(جهت خرید آجیل مرغوب کلیک کنید)


مواد لازم برای تهیه بادام زمینی سرکه‌ ای


 بادام زمینی ۵۰۰ گرم
 آب ۱ لیوان
 سرکه ۲ قاشق سوپ‌ خوری
 نمک ۲/۱ قاشق سوپ خوری
 ادویه به مقدار لازم (این مورد دلخواه می‌باشد)


طرز تهیه بادام زمینی سرکه‌ ای اینگونه است که در ابتدا باید بادام زمینی ها را به خوبی تمیز نمایید. پس از تمیز نمودن بادام زمینی ها، باید آن ها را درون یک ظرف مناسب بریزید. در ادامه باید آب را به همراه سرکه و مقداری نمک به بادام زمینی ها اضافه نمایید. نکته قابل توجه این است که مقدار نمک قابل استفاده بستگی به نظر شما خواهد داشت. به عنوان مثال بسیاری از افراد علاقه‌مند به تهیه بادام زمینی با نمک بیشتر هستند.
پس از گذشت مدت زمانی باید مواد را از داخل یک صافی عبور داده تا آب آن به خوبی خارج شود. در این مرحله از تهیه بادام زمینی سرکه‌ ای باید مواد را درون یک تابه مناسب بریزید. همچنین مقداری ادویه را به همراه نمک و کمی سرکه به بادام زمینی ها اضافه نمایید. حالا نوبت به تفت دادن بادام زمینی ها می‌رسد؛ به همین منظور باید بادام زمینی ها را بر روی حرارت ملایم برای چندین دقیقه تفت دهید.
این کار را باید تا زمانی ادامه دهید تا بادام زمینی ها به خوبی برشته شوند. در نهایت بادام زمینی سرکه‌ ای شما آماده شده است؛ همچنین برای خنک شدن آن باید تمامی بادام ها را بر روی یک پارچه بریزید. پس از خنک شدن بادام زمینی ها می‌توانید آن ها را به درون ظروف مناسبی انتقال داده و میل نمایید.


نکات مهم در خصوص طرز تهیه بادام زمینی سرکه‌ ای


در خصوص تهیه بادام زمینی سرکه‌ ای نکات قابل توجه زیادی وجود دارد که دانستن آن ها خالی از لطف نخواهد بود. به همین منظور برخی از نکات کلیدی لازم جهت تهیه بادام زمینی سرکه‌ ای شامل موارد زیر می‌باشند.
مقدار استفاده از سرکه، نمک و ادویه کاملا امری سلیقه‌ای بوده و می‌توانید آن را کاهش یا افزایش دهید
اگر تمایل ندارید که نمک مانند گلوله به بادام ها بچسبد باید کمی ماده نشاسته را به محلول های آب و نمک اضافه نمایید.
می‌توان به جای سرکه از آبلیمو استفاده نمود تا به این ترتیب بادام زمینی ها از طعم متفاوتی برخوردار شوند.
با این اوصاف می‌توان این گونه نتیجه گرفت که طرز تهیه بادام زمینی سرکه‌ ای امری ساده می‌باشد؛ همچنین شما می‌توانید این خوراکی خوشمزه را در منزل با کمترین امکانات تهیه نمایید. به خاطر داشته باشید که مصرف مرتب بادام زمینی می‌تواند سلامتی شما را تا حد چشمگیری افزایش دهد.(جهت خرید خشکبار عابدینی کلیک کنید)

چند روز می‌توان بادام زمینی سرکه‌ای را نگه داشت؟


بادام زمینی سرکه‌ای در محیط یخچال به مدت حدود یک تا دو هفته نگه داری می‌شود. البته برای افزایش مدت نگهداری آن، می‌توانید از قوطی‌های با درب هوا بند استفاده کنید و پس از استفاده درب آن‌ها را به خوبی ببندید تا هوا به داخل قوطی نرود و بادام زمینی سرکه‌ای شما تا حد ممکن تازه بماند. همچنین، در صورتی که متوجه بوی و طعم غیرعادی در بادام زمینی سرکه‌ای خود شدید، بهتر است آن را دور بیندازید و از مصرف آن خودداری کنید.

چگونه می‌توانم بوی بادام زمینی سرکه‌ای را بررسی کنم؟


برای بررسی بوی بادام زمینی سرکه‌ای، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  1. بوی بادام زمینی سرکه‌ای طبیعی و خاصی دارد که به راحتی قابل تشخیص است. بوی آن باید تلخ و کمی تند باشد و ممکن است با بوی سرکه تلخ تلخی شدیدتری داشته باشد.

  2. برای بررسی بوی بادام زمینی سرکه‌ای می‌توانید یک قاشق کوچک از آن را در یک لیوان آب مخلوط کنید و بوی حاصل را بررسی کنید. در صورتی که بوی غیرعادی و یا بوی سوختنی در بادام زمینی سرکه‌ای حس کردید، بهتر است آن را دور بیندازید و از مصرف آن خودداری کنید.

  3. همچنین، می‌توانید بصورت بصری هم بوی بادام زمینی سرکه‌ای را بررسی کنید. این محصول باید به رنگ قهوه‌ای تیره باشد و در صورتی که رنگ آن بسیار روشن و یا بسیار تیره باشد، بهتر است از مصرف آن خودداری کنید.

  4. همچنین، در صورتی که بادام زمینی سرکه‌ای شما مدت زیادی در یخچال نگهداری شده است، بهتر است قبل از مصرف آن را بو کنید و بررسی کنید که بوی مطلوب آن حفظ شده است یا خیر.



کلام آخر:


در این مطلب قصد داشتیم شما طرز تهیه بادام زمینی سرکه آشنا کنیم. دقت داشته باشید که برای تهیه آجیل مرغوب علاوه بر مراجعه به فروشگاه های معتبر میتوانید از طریق وبسایت آجیل عابدینی نیز اقدام به خرید کنید.
امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت آجیل عابدینی یاری فرمایید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله خواص توت خشک برای درمان دیابت بارداری دیدن کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0