لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

فندق، معجزه ای برای درمان سرما خوردگی

فندق یکی از خوراکی های انرژی زا می باشد که در دسته مغزیجات قرار گرفته است. این آجیل سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی بسیار زیادی می باشد که هر کدام نقش منحصر به فردی ایفا می نماید. این ماده غذایی را می توان برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار داد. در این مقاله قصد داریم تاثیر فندق بر سرماخوردگی بپردازیم و همچنین نحوه استفاده از فندق را بیان خواهیم کرد.


ارتباط فندق و سرماخوردگی


فندق و سرماخوردگی یکی از تیتر هایی می باشد که امروزه به چشم می خورد ، این نوع ماده غذایی می توان برای درمان سرماخوردگی استفاده کرد. ویتامین ای، سدیم، منیزیم، ویتامین سی و …. از مواد معدنی مورد نیاز جهت درمان بیماری سرماخوردگی می باشند. فندق سرشار از مواد معدنی نامبرده می باشد، در نتیجه از این ماده می توان جهت درمان بیماری سرماخوردگی و نشانه های آن مانند سردرد، بدن درد، سرفه و …. استفاده کرد.


نحوه استفاده از فندق جهت درمان سرماخوردگی :


برای درمان سرماخوردگی می توان فندق را به روش های مختلف مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال :


 فندق و شیر


یکی از روش های استفاده از فندق جهت درمان سرماخوردگی، ترکیب فندق با شیر می باشد. برای تهیه این ترکیب ابتدا فندق ها را پوست کنید و سپس آن ها را آسیاب کنید. مقداری از فندق های آسیاب شده را در یک لیوان شیر ولرم حل کنید و سپس مورد استفاده قرار دهید.


فندق و انجیر


یکی دیگر از ترکیب هایی که به درمان سرماخوردگی کمک می کند، فندق و انجیر می باشد. انجیر نوعی ملین و همچنین مرهم سینه می باشد، در نتیجه از این ماده می توان برای درمان سرفه استفاده کرد. در ابتدا انجیر را برای چند ساعت خیس کنید، سپس آن را با فندق های پوست کنده شده و مقداری آب گرم داخل مخلوط کن بریزید و به خوبی با هم ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را میل کنید.
برای درمان سرماخوردگی می توان فندق را به تنهایی و یا با مواد غذایی دیگر مانند شیر، انجیر و …. ترکیب کرد و سپس مورد استفاده قرار داد. توجه کنید که می توان از فندق برای تهیه حریره استفاده کرد. به عبارت دیگر برای تهیه این نوع حریره تنها کافی است از فندق آسیاب شده استفاده کنید.

کلام آخر:


در این مطلب قصد داشتیم شما را با خواص فندوق برای درمانسرما خوردگی بیشتر آشنا کنیم. دقت داشته باشید که برای تهیه آجیل مرغوب علاوه بر مراجعه به فروشگاه های معتبر میتوانید از طریق وبسایت آجیل عابدینی نیز اقدام به خرید کنید.
امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت آجیل عابدینی یاری فرمایید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله دلیل تلخ شدن میوه خشک و راهکار آن دیدن کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0