لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با تاریخچه آجیل

هر محصول و یا هر گونه سنتی که در یک جامعه وجود دارد بدون شک دارای تاریخچه و پیشینه ای می باشد و از آمیخته شدن همین پیشینه هاست که یک تمدن و یک فرهنگ بوجود می آید.
در این مقاله قصد داریم در خصوص قدمت و تاریخچه آجیل توضیحاتی را ارائه نماییم.(جهت خرید آجیل کلیک کنید) جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


تاریخچه آجیل در ایران از چه زمانی آغاز شد؟


آجیل ، حاوی انواع مغزها بوده و از قدیم تا به امروز در شب نشینی ها و مهمانی‌ها به همراه خشکبار مورد استفاده قرار میگرفته.
آجیل در قدیم الایام به شکل سنتی و محدود عرضه می‌شد اما با گذشت زمان و استفاده از فن آوری های مدرن به صورت انبوه تولید و در دسترس همگان قرار گرفت. همین امر باعث شد تا رفته رفته صنعتی به نام تولید آجیل و خشکبار تأسیس شد. در حال حاضر ایران توانسته، سال‌ها در زمینه صادرات و تولید آجیل و خشکبار رتبه اول جهان باشد.
بر اساس تعاریف ارائه شده، تعریف خشکبار و آجیل با هم متفاوت هستند. آجیل مخلوطی از میوه‌های خشکبار و مغزها می‌باشد که مطابق سلیقه های مختلف ، ترکیبات مختلفی را دارد.
از گذشته تا به حال آجیل در فرهنگ ایران زمین، جایگاه با ارزشی را از آن خود کرده و در اکثر مراسم‌های ایران قدیم و امروز حضور داشته و دارد تا آنجا که میتوان آجیل را به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی و اصیل ایران بر شمرد و جالب تر اینکه حتی بعضی از اعیاد با آجیل معنا پیدا می‌کند.


تاریخچه آجیل از چه زمانی آغاز شد؟


با بررسی تاریخچه آجیل در میابیم که قدمت آجیل به زمان زرتشتیان باز می‌گردد. در آیین زرشتی آجیل در جشن‌های مختلف مانند جشن سده، جشن مهرگان، جشن گواه گیران، جشن بلوغ و … مورد استفاده قرار می‌گرفته، استفاده از آجیل در این مهمانی‌ها و مراسم از الزامات این جشن ها محسوب میشده و به آن فضا رنگ و لعاب تازه ای می‌بخشیده است.
در حال حاضر آجیل در مراسم اعتقادی و مذهبی نیز جایگاه خاصی پیدا کرده است و در بسیاری از مراسم مذهبی، دوره‌های قرآن خوانی و … به عنوان آجیل مشکل گشا مورد استفاده قرار می‌گیرد.


روش های نام گذاری آجیل


برای نام‌گذاری آجیل از 2 روش استفاده می‌شود. این 2 روش عبارت اند از:

1. نام‌گذاری بر اساس کاربرد و استفاده ای که از آن می‌شود.

برای مثال آجیل مشکل گشا که در مراسمات مذهبی مورد استفاده قرار می گیرد.

2. نام‌گذاری بر اساس ترکیبات به کار رفته در آجیل مانند آجیل 4 مغز، 7 مغز و...

3. آجیل شیرین و آجیل بو داده


:کلام آخر

آجیل یکی از قدیمی ترین یافته های بشر محسوب می شود و رد پای آن را میتوان از گذشته های دور تا کنون در تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم مشاهده کرد. بهتر است برای خرید آجیل مرغوب و درجه یک، به فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه نمائید تا از بهترین آن ها بهره مند شوید. همچنین میتوانید از خرید اینترنتی وبسایت های معتبر همچون آجیل و خشکبار عابدینی اقدام به خرید اینترنتی آجیل یا خرید اینترنتی خشکبار نمائید. و از نوع با کیفیت آن ها بهره مند شوید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی آشنایی با تاریخچه آجیل بود؛ امیدواریم که با مطالعه ی آن اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد استقبال شما کاربران گرامی واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات انتشار یافته از وبسایت آجیل و خشکبار عابدینی در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، خدمات بهتر با کیفیت بالاتر عرصه نمائیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با خشکبار مفید دوران بارداری دیدن کنید.






 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0