لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با آجیل 7 مغز

تقریبا اغلب افراد در مراسمات شادی خود همچون اعیاد مختلف، از مغزیجات به عنوان نوعی تنقلات پذیرایی استفاده می نمایند. آجیل به ترکیبی از مغزیجات مختلف گفته می شود که هریک، حاوی خواص فوق العاده ای هستند. از مغزیجات موجود در آجیل میتوان به بادام، پسته، فندق، بادام هندی، بادام زمینی، انواع تخمه ها، گردو و.. اشاره کرد. جالب است بدانید برخی افراد با ذهن خلاق خود، فرآورده ای خوشمزه از ترکیب چند مغز آجیل به وجو آورده اند که به هفت مغز شناخته شده است. این ترکیب مقوی، سرشار از خواص فوق العاده ای است و مصرف آن، تاثیرات مثبتی برای بدن دارد. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی معرفی هفت مغز و ذکر خواص آن در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


معرفی آجیل هفت مغز:


ماده مغذی هفت مغز، به ترکیب مغزیجات موجود در آجیل به همراه خشکبار انتخابی گفته می شود. این نوع ترکیب مغذی را میتوان به صورت آماده از فروشگاه های معتبر خریداری کرد یا به صورت جداگانه تهیه کرده و مخلوط نمود. از ترکیبات موجود در هفت مغز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


• پسته
• فندق
• گردو
• نخودچی
• بادام هندی
• بادام زمینی
• بادام درختی


لازم به ذکر است در اغلب فروشگاه های آجیل و خشکبار، از موارد بالا در تهیه ی هفت مغز استفاده می نمایند. اما برخی افراد علاقه ای به این مغزیجات یا خشکبار ندارند؛ در این صورت میتوانید مغزیجات و خشکبار خود را به تعداد 7تا انتخاب نموده و ترکیب نمائید.


خواص فوق العاده هفت مغز:


ترکیب فوق العاده ی هفت مغز به دلیل وجود هریک از مغزیجات موجود در خود، از خواص منحصر به فردی برخوردار می باشد. از مهمترین خواص آن ها که ناشی از وجود مغزیجات است، عبارتند از:(جهت خرید آجیل کلیک کنید)

 ماده مغذی فندق:


فندق، از پرطرفدارترین نوع مغزجیات در آجیل محسوب می شود که میتواند در زمینه ی کنترل کلسترول خون و کاهش میزان مضر آن نقش مفیدی را ایفا نماید. همچنین خواص آنتی اکسیدان این ماده مغذی باعث کنترل و خنثی کردن عملکرد رادیکال های آزاد می گردد که همین امر تاثیر بسزایی در پیشگیری از بیشتر شدن سلول ها دارد.


 ماده مغذی پسته:


مغز پسته، یکی از پرخواص ترین مغزیجات موجود در هفت مغز محسوب می شود که حاوی ویتامین های گروه A,B,C,E, است. همچنین این نوع ماده مغذی انباشته از املاح آهن می باشد که همین امر موجب مفید واقع شدن آن در زمینه ی پیشگیری و درمان بیماری کم خونی شده است. همچنین مصرف مغز پسته می تواند باعث بهبود عملکرد هضم و دفع شود.


 ماده مغذی گردو:


از دیگر مغزیجات موجود در معجون هفت مغز میتوان به مغز گردو اشاره کرد. گردو انباشته از املاح فراوانی همچون فسفر است که تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد مغز دارد. ویتامین های زیادی همچون گروه B و E در این ماده مغذی انباشته شده اند که تاثیر بسزایی در جوان سازی و کلاژن سازی پوست دارند. همچنین میتواند برای تامین کمبود پروتئین و فیبر لازم بدن موثر واقع شود.


 ماده مغذی بادام:


مصرف بادام، بهترین دارو برای درمان بیماری های ویروسی مثل سرماخوردگی است. همچنین برای افزایش میزان یادگیری و تقویت حافظه موثر می باشد. افرادی که اغلب دچار ضعف سیستم ایمنی می گردند، میتوانند با مصرف بادام موجب تقویت و بهبود عملکرد آن شوند.(جهت خرید خشکبار کلیک کنید)


 ماده مغذی بادام هندی:


بادام هندی، یکی از انواع مغزیجات پرطرفدار محسوب می گردد که از طعم بی نظیری برخوردار است. افرادی که مبتلا به بیماری های مربوط به دهان و دندان هستند، میتوانند با مصرف بادام هندی موجب درمان و بهبود بیماری خود شوند. مصرف بادام هندی باعث پیشگیری از انواع سرطان ها در بدن می گردد؛ زیرا این ماده مغذی، حاوی آنتی اکسیدان بالایی می باشد که همین امر، باعث کنترل روند عملکرد رادیکال های آزاد می شود. در نتیجه خطر ابتلا به سرطان را در سنین مختلف کاهش می دهد. افرادی که نیاز به دارویی شفابخش برای بهبود عملکرد استخوان، ماهیچه و قلب خود دارند، از مصرف بادام هندی غافل نشوند.

 ماده مغذی بادام زمینی:


یکی از مغزیجات آجیل که به عنوان بمب انرژی میتوان از آن یاد کرد، بادام زمینی می باشد که در آن، املاحی همچون منیزیم، فسفر، کلسیم، پتاسیم و آهن انباشته شده است. وجود برخی از ویتامین ها در بادام زمینی باعث پیشگیری از شکل گرفتن بیماری هایی مثل افسردگی، آلزایمر، ایجاد اختلالات در سیستم عصبی و ... می گردد.


کلام آخر:


لازم است بدانید معجون هفت مغز از ترکیب 6 نوع مغزیجات آجیل به همراه نوعی خشکبار بوجود می آید. انتخاب نوع خشکبار ترکیب شده با هفت مغز براساس سلیقه صورت می گیرد و اغلب فروشندگان هنگام فروش این معجون پرخاصیت، از خریدار در این زمینه سوال می کنند. برای تهیه و خرید هفت مغز، بهتر است نزد فروشگاه های معتبر مراجعه نمائید تا از نوع مرغوب آن ها بهره مند شوید. همچنین میتوانید از طریق خرید اینترنتی وبسایت های معتبر همچون آجیل و خشکبار عابدینی استفاده نمائید تا طعم بی نظیر آجیل و خشکبار ارگانیک و درجه یک را تجربه کنید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی معرفی هفت مغز به همراه ذکر خواص هرک از آن ها بود؛ امیدواریم که با مطالعه ی آن اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد استقبال شما کاربران گرامی واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات انتشار یافته از وبسایت آجیل و خشکبار عابدینی در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، خدمات بهتر با کیفیت بالاتر ارائه دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با مواد غذایی مفید برای لاغری دیدن کنید




 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0