لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

درمان آرتروز با مصرف آجیل

یکی از انواع بیماری های مفصلی که موجب تخریب و تحلیل رفتن غضروف های استخوان ها می گردد، آرتروز است. بیماری های مختلف دیگری همچون ساییدگی مفصل، تورم مفاصل و...وجود دارند که به عنوان زیر مجموعه ی بیماری آرتروز محسوب می گردند. از علائم بارز این بیماری میتوان به درد مفاصل، التهاب و تورم مفاصل و... اشاره کرد. شکل گرفتن بیماری آرتروز براثر دلایلی مثل چاقی، افزایش سن، وارد شدن فشار فیزیکی به مفصل ها و... می باشد. یکی از روش های موثر برای بهبود و تسکین درد ناشی از بیماری آرتروز، استفاده از برنامه غذایی مناسب است. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی معرفی مواد مغذی برای تسکین و کاهش روند بیماری آرتروز، در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


بهبود بیماری آرتروز با مصرف آجیل:


مغزیجات موجود در آجیل ها، یکی از بهترین مواد مغذی برای بهبود و کاهش روند بیماری آرتروز است. این نوع وجود چربی های اشباع نشده (امگاها)در مغزیجات، موجب موثر واقع شدن آن ها در کنترل میزان کلسترول و کاهش نوع مضر آن در بدن شده است. همچنین تاثیر بسزایی در زمینه ی پیشگیری و کاهش خطر ابتلای فرد به بیماری های قلبی عروقی دارد.
مغزیجات آجیل علاوه بر امگاها، سرشار از املاح متفاوتی هستند که هر یک از آن ها، در زمینه ای موثر واقع شده اند. از املاح مفید در این مغزیجات، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


• منیزیم:


ماده معدنی منیزیم از خواص موثری همچون کاهش فشارخون، پیشگیری از بیماری میگرن، جلوگیری از بیماری های مفاصلی، مبارزه با افسردگی و... برخوردار است.


• پروتئین:


وجود ماده پروتئین در بدن میتواند موجب حفظ سلامت استخوان ها و مفاصل شود. همچنین نقش مهمی در زمینه ی افزایش قدرت بدنی و سوخت و ساز بدن دارد.(جهت خرید آنلاین آجیل کلیک کنید)


• آلفا لینوئیک:


اسید آلفا لینوئیک از اسید های چرب ضد التهابی محسوب می گردد که میتواند التهاب ناشی از بیماری آرتروز و دیگر بیماری های مفصلی را کاهش دهد.


• انواع ویتامین:


ویتامین های زیادی در مغزیجات آجیل وجود دارند که برای بیماری های مفاصل مثل آرتروز، موثر واقع شده اند. یکی از مهمترین ویتامین ها در این زمینه، ویتامین های گروه E می باشد؛ این نوع ویتامین ها تاثیر بسزایی در کاهش التهاب های بدن ناشی از آرتروز دارند. بنابراین افرادی که مبتلا به بیماری های مفاصل همچون آرتروز هستند، توصیه می گردد در برنامه های غذایی خود از موادی مثل آجیل مصرف نمایند تا از ویتامین E موجود در آن ها، بهره مند گردند.


• آنتی اکسیدان بالا:


وجود آنتی اکسیدان در بدن فرد، میتواند نقش مهمی در زمینه ی تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ سلامت پوست و مو، محافظت از مغز و استخوان بدن و... ایفا کند. همچنین وجود آنتی اکسیدان در بدن از افزایش رادیکال آزاد پیشگیری کرده و از آسیب آن ها به مفاصل جلوگیری می نماید. در نتیجه از شکل گرفتن بیماری های مفاصلی مثل آرتروز پیشگیری می گردد.


کلام آخر:


بهتر است بدانید برای برخورداری از خواص موجود در مغزیجات آجیل به منظور بهبود و کاهش روند بیماری های مختلف همچون آرتروز، لازم است از نوع خام و فاقد نمک آن مورد مصرف قرار دهید. همچنین از دیگر شرایط لازم به منظور برخورداری از این نوع مغزیجات، خرید آجیل مرغوب و ارگانیک است؛ بنابراین بهتر است برای تهیه و خرید آجیل، به فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه نمائید. همچنین میتوانید از خرید اینترنتی وبسایت های معتبر مثل آجیل و خشکبار عابدینی به منظور تهیه و خرید آجیل مرغوب، استفاده نمائید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی خواص مغزیجات آجیل برای بهبود بیماری آرتروز بود؛ البته محتوای آن در این قسمت به پایان نخواهد رسید و در مقالات منتشر شده ی بعد، به معرفی مغزیجات مفید آجیل در این زمینه خواهیم پرداخت. امیدواریم که با مطالعه ی آن ها، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد استقبال شما کاربران گرامی واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت آجیل خشکبارعابدینی به منظور ارائه خدمات بهتر با کیفیت بالاتر در اختیار ما قرار دهید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله با راهکار نگهداری خشکبار آشنا شوید دیدن کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0