لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

املاح و ویتامین های موجود در خشکبار

به ترکیبی از میوه های خشک، خشکبار گفته می شود. خشکبار ها از خواص فوق العاده ای برای بدن برخوردار هستند و مصرف آن ها به اندازه کافی به صورت روزانه، امری الزامیست. یکی از مهمترین خواص شگفت انگیز خشکبار ها ، تقویت و بهبود عملکرد های متفاوت بدن است. همچنین نقش موثری در زمینه ی پیشگیری از ایجاد انواع بیماری ها دارد و تا حد ممکن میتواند برای درمان آن ها مفید واقع شود. خشکبارها سرشار از املاحی همچون انواع ویتامین ها و عناصر مفید بدن هستند و با مورد مصرف قرار دادن هریک از ترکیبات موجود در آن، کمبود های معدنی بدن تا حد ممکن جبران می گردد. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی املاح موجود در خشکبار، در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


ضرورت املاح و ویتامین ها در بدن:


لازم است بدانید وجود انواع ویتامین ها و املاح در بدن، امری ضروری محسوب می شود و هریک از آن ها برای حفظ سلامت فرد و پیشگیری از مبتلا شدن آن به انواع بیماری ها، از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین بهتر است بدانید در صورت کمبود برخی از املاح در بدن فرد، ممکن است منجر به مرگ آن ها شود. بدن انسان هنگام برخورد با کمبود ویتامین ها و املاح از خود واکنش نشان می دهند و در عملکرد های مختلف آن اختلالات متعدد ایجاد می گردد. بنابراین افراد باید علاوه بر استفاده از برنامه غذایی مفید، از مواد مغذی همچون خشکبار ها مورد مصرف قرار دهند تا کمبود های املاحی و ویتامینی بدن خود را تامین نمایند و دچار فقر هریک از آن ها نشوند.


املاح و ویتامین موجود در خشکبار


املاح زیادی در خشکبار ها وجود دارند که وجود هریک از آن ها در بدن، از ضرورت بالایی برخوردار می باشد. از مهمترین املاح لازم در بدن که با مصرف خشکبار ها تامین می گردد، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


 ماده معدنی آهن:


یکی از مهمترین املاحی که در اغلب مواد خوراکی مفید به دست می آید، آهن است. این نوع املاح از اهمیت بالایی در بدن برخوردار می باشد و کمبود آن، موجب ایجاد اختلالاتی همچون کم خونی می گردد؛ بنابراین فرد باید از مواد مغذی مصرف نماید که از این نوع املاح برخوردار باشند. برخی از خشکبار ها همچون توت خشک، آلو خشک، عناب و... حاوی مقادیر بالایی از املاح آهن هستند و مصرف آن ها میتواند موجب جبران کمبود آن در بدن شود. جالب است بدانید مصرف خشکبار هایی که انباشته از ماده معدنی آهن هستند، علاوه بر پیشگیری و درمان کم خونی، در زمینه های دیگر هم نقش موثری دارند که عبارتند از:
• افزایش هوش و یادگیری
• بهبود و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن
• تقویت ریشه های مو و پیشگیری از ریزش آن
در نتیجه افرادی که با کمبود ماده معدنی آهن روبه رو هستند، میتوانند از خشکبار ها به عنوان نوعی مکمل املاحی در این زمینه استفاده نمایند.(جهت خرید آنلاین خشکبار کلیک کنید)

ماده معدنی کلسیم:


از دیگر ماده های معدنی مورد نیاز برای بدن افراد، کلسیم است. این نوع ماده معدنی از ضرورت بالایی به منظور تقویت، ترمیم و بازسازی بافت های استخوانی محسوب می گردد. همچنین لازم است برای افزایش میزان مقاومت و استحکام استخوان ها و مفاصل، وجود ماده معدنی کلسیم الزامیست. از دیگر دلایل ضروری بودن ماده کلسیم در بدن میتوان به انعقاد خون به صورت طبیعی و بهبود عملکرد انقباض قلب اشاره کرد. بنابراین مصرف مواد مغذی که سرشار از این نوع ماده معدنی هستند، برای تمامی افراد در سنین مختلف لازم می باشد. تقریبا اغلب خشکبارها سرشار از ماده معدنی کلسیم هستند. از مهمترین خشکبارها که سرشار از این ماده معدنی هستند میتوان انبه خشک، سنجد، سیب خشک و... را مد نظر قرار داد. بنابراین تمامی بانوان و آقایان به ویژه سالمندان و کودکان، میتوانند کلسیم لازم بدن خود را توسط برخی از خشکبار ها تامین نمایند.

ماده معدنی زینک یا روی:


ماده معدنی روی یا زینک، از دیگر املاح لازم بدن محسوب می شود که در زمینه های مختلفی نقش مهمی را ایفا می نماید. از مهمترین عملکرد های بدن که وجود این ماده معدنی در این زمینه نقش مهمی دارد میتوان به کاهش و درمان التهاب های مختلف بدن، بهبود و درمان زخم های متفاوت، پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و... اشاره کرد. بنابراین در صورتی که افراد در سنین مختلف دچار کمبود ماده معدنی روی هستند، میتوانند با مورد مصرف قرار دادن برخی خشکبار ها همچون انجیر خشک، کمبود آن را جبران نمایند.


کلام آخر:


برای برخورداری از املاح موجود در خشکبار ها، لازم است از نوع ارگانیک و مرغوب آن مصرف شود؛ بدین معنا بهتر است برای تهیه ی هریک از آنها، نزد فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه نمائید. همچنین میتواند با استفاده از خرید اینترنتی وبسایت های معتبر همچون آجیل خشکبار عابدینی، از نوع مرغوب آن ها بهره مند شوید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی معرفی املاح موجود در خشکبار ها بود؛ البته محتوای آن در این قسمت به پایان نخواهد رسید ودر مقالات منتشر شده ی بعد، به ادامه ی آن خواهیم پرداخت. امیدواریم که با مطالعه ی آن ها اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد استقبال شما کاربران گرامی واقع شده باشد.

پیشنهاد میکنیم از مقاله درمان آرتروز با مصرف آجیل دیدن کنید.




 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0