لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

درمان قطعی کم خونی با مصرف خشکبار

امروزه تقریبا نیمی از بانوان و آقایان مبتلا به اختلال کم خونی هستند؛ این نوع اختلال خونی براثر کمبود ماده معدنی آهن در بدن ایجاد می گردد و موجب کاهش میزان گلبول های قرمز و هموگلوبین خون در بدن می شود. اما لازم است بدانید این نوع اختلال قابل درمان است و میتوان با استفاده از یک برنامه غذایی سالم، موجب کنترل و بهبود آن شد. از بهترین مواد خوراکی که موجب خون سازی در بدن شده و نقش موثری در این زمینه دارند، خشکبارها هستند. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی درمان کم خونی با خشکبار ها، در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


درمان کم خونی با خشکبار:


جالب است بدانید مصرف روزانه خشکبار به طور مداوم، میتواند تا حد زیادی با شکل گرفتن کم خونی در بدن مبارزه نماید که این گفته براساس تحقیقات علمی و پژوهشی توسط افراد با تجربه، به اثبات رسیده است. خشکبار ها به دلیل اینکه سرشار از ماده معدنی آهن، منیزیم، انواع ویتامین و... هستند، میتوانند نقش مهمی در زمینه ی درمان و پیشگیری از ایجاد کم خونی ایفا نمایند. از خشکبارهای مفید در این زمینه، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


• خرما خشک:


یکی از بهترین خشکبار ها برای پیشگیری و درمان کم خونی افراد، خرما است. لازم به ذکر است خشکبار خرما سرشار از مواد معدنی همچون کلسیم، مس و آهن می باشد که نقش مفیدی در زمینه ی ساخت سلول های خونی بدن ایفا می نمایند. بنابراین تمامی افراد در سنین مختلف میتوانند با مصرف خرما از اختلال کم خونی، در امان بمانند. همچنین کسانی که مبتلا به این نوع اختلال هستند، میتوانند با جایگذاری خرما در برنامه غذایی خود به درمان و بهبود آن بپردازند.

• انجیر خشک:


انجیر خشک ها سرشار از ویتامین گروهB هستند که تاثیر بسزایی برای درمان و کاهش روند اختلال کم خونی در بدن دارند. وجود مواد معدنی همچون آهن، پتاسیم و منگنز در این ماده مغذی موجب افزایش خواص آن در این زمینه شده است. بنابراین بهتر است روزانه 3 عدد انجیر خشک به برنامه غذایی خود بیفزایید تا هموگلوبین مورد نیاز خون خود را تامین نمائید.


• کشمش:


تقریبا اغلب پزشکان طب سنتی به افرادی که مبتلا به کم خونی هستند، مصرف کشمش را توصیه می نمایند؛ زیرا وجود املاحی همچون آهن، فیبر، پتاسیم، پروتئین و کلسیم در این ماده خوراکی، موجب مفید واقع شدن آن در این زمینه شده است. مصرف کشمش میتواند برای پلاکت خون و گلبول های قرمز، نوعی مکمل کمکی به منظور رشد بهتر آن ها واقع شود. بنابراین مصرف این ماده مغذی به میزان لازم، به تمامی افراد در سنین مختلف توصیه می گردد.


کلام آخر:


الزامیست برای تهیه و خرید خشکبار ، نزد فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه کنید تا از نوع ارگانیک و مرغوب آن بهره مند شوید. همچنین پیشنهاد ما به شما برای خرید آسان و مطمئن، استفاده از خرید اینترنتی وبسایت آجیل عابدینی است. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی درمان و پیشگیری از کم خونی با خشکبار بود؛ امیدواریم که با مطالعه ی آن ها، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد استقبال شما کاربران واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت آجیل عابدینی به منظور ارائه خدمات بهتر با کیفیت بالاتر، در اختیار ما قرار دهید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله خواص مصرف آجیل برای سالمندان (قسمت دوم) دیدن کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0