لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

خواص مصرف آجیل برای سالمندان(قسمت اول)

استفاده از برنامه غذایی مناسب در سن کهنسالی و پیری، یکی از مهمترین عواملی محسوب می شود که در سلامت افراد سالمند تاثیر مهمی دارد؛ به. مواد مغذی مفید بسیاری وجود دارند که از بهترین نوع مکمل املاحی محسوب به منظور تامین مواد معدنی از دست رفته ی بدن سالمندان، محسوب می گردند. خرید آجیل و مصرف آن، بهترین نوع ماده خوراکی به منظور فراهم سازی املاح بدن سالمندان میباشد و مصرف هر یک از مغزیجات آن، میتواند برای درمان و بهبود برخی از بیماری های دوره ی میانسالی و پیری، نقش مفیدی را ایفا نماید. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی 6 خواص بی نظیر آجیل برای افراد سالمند، در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


ماده مغذی آجیل:


آجیل به ترکیبی از مغزیجات مغذی و مقدی همچون بادام، گردو، پسته، فندق و...گفته می شود. این ترکیب معجزه آسا سرشار از مواد معدنی می باشد که با مصرف آن ها، کمبود های املاحی بدن نیز تامین می گردد. جالب است بدانید این مخلوط شگفت انگیز برای افراد سالمند و کهنسال، به عنوان نوعی قرص جوانی عمل می نماید؛ بدین صورت که با مصرف آن کمبود های املاحی خود را تامین کرده و از درد و التهاب های متفرقه در امان می مانند. همچنین تاثیر بسزایی برای درمان و بهبود اغلب بیماری های کهنسالی دارد و میتواند تا حد ممکن از ایجاد بیماری های متفرقه در فرد سالمند پیشگیری نماید. در نتیجه نوعی ماده مغذی به منظور طول عمر دوباره به افراد سالمند و کهنسال محسوب می گردد. مغزیجات موجود در آجیل، سرشار از املاح مفیدی هستند که میتوانند در زمینه های مختلفی موثر واقع شوند. از خواص بی نظیر این ماده های مغذی برای افراد سالمند، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


6 خواص فوق العاده آجیل برای افراد سالمند:


1) پیشگیری از افزایش وزن در میانسالی و پیری:


جالب است بدانید مصرف آجیل در میانسالی و پیری، موجب پیشگیری از اضافه وزن و کنترل آن می گردد؛ زیرا در مغزیجات آجیل، نوعی ماده معدنی به نام فیبر وجود دارد که وظیفه ی آن، سوخت و ساز بدن و چربی سوزی است. بنابراین مصرف روزانه ی مقدار کمی از آن توسط افراد به ویژه سالمندان، اضافه وزن آنان را کاهش می دهد و از خطر ابتلا به چاقی مفرط را تا حد چشمگیری کاهش می نماید.


2) جلوگیری از بیماری های قلبی_عروقی:


مغزیجات موجود در آجیل سرشار از ماده معدنی فیبر، مس و اسید های چرب اشباع نشده است که نقش مهمی در زمینه ی کاهش فشار خون و کلسترول دارد و میتواند تا حد ممکن میزان آن را کنترل نماید. همچنین مصرف آجیل، نقش مهمی در حفظ سلامت قلب و پیشگیری از بیماری های مربوط به آن دارد. تمامی افراد به ویژه سالمندانی که به طور مداوم از این ماده مغذی مصرف کرده اند، کمتر دچار مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی شده اند. لازم است بدانید افرادی که به طور مداوم از مغزیجات آجیل مصرف می نمایند، احتمال خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی را کاهش می دهد که این گفته طبق تحقیقات علمی، به اثبات رسیده است. بنابراین بهتر است از مغزیجات آجیل به برنامه غذایی افراد سالمند اضافه کنید تا از مبتلا به بیماری های قلبی عروقی در امان بمانند.


3) پیشگیری و کاهش بیماری آلزایمر:

لازم است بدانید براساس تحقیقات علمی توسط پزشکان با تجربه، بیماران آلزایمر از التهاب بدنی بالایی برخوردار هستند؛ بنابراین باید به این نتیجه پی برد که التهاب بدنی بالا، باعث شکل گرفتن بیماری آلزایمر در بدن می گردد. یکی از مهمترین دلایل التهاب بدنی، کمبود ماده معدنی امگا یا اسید های چرب اشباع نشده ی بدن است که برای جبران کمبود آن، لازم است از ماده های مغذی که سرشار از این نوع املاح هستند، مصرف نمود.یکی از مهترین ماده های مغذی که در این زمینه نقش موثری را ایفا می نماید، آجیل ها هستند. بهتر است بدانید مغزیجات موجود در آجیل، از املاح بالایی همچون امگاها برخوردار هستند و مورد مصرف قرار دادن آن ها، میتواند تا حد ممکن کمبود املاحی بدن را جبران نماید. بنابراین مصرف مغزیجات آجیل موجب حفاظت و تقویت عملکرد سلول های عصبی مغز می گردد و التهاب موجود آن ها را تا حد ممکن کاهش می دهد. علاوه بر آن موجب از بین بردن پروتئین های سمی مغز شده و میزان آن ها را کنترل می نماید. درنتیجه افرادی که مغزیجات آجیل را در برنامه غذایی روزانه خود جایگذاری می نمایند، تا حد ممکن از بیماری آلزایمر در امان می مانند. همچنین بیماران آلزایمری می توانند با مصرف این ماده های مغذی، بیماری خود را کنترل کرده و از پیشرفت بی رویه ی آن پیشگیری نمایند.


کلام آخر:


هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی خواص آجیل برای افراد سالمند بود؛ البته محتوای آن در این قسمت به پایان نخواهد رسید و درمقالات منتشر شده ی بعد، به ادامه ی آن خواهیم پرداخت. امیدواریم که با مطالعه ی آن ها، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد استقبال شما کاربران گرامی واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت آجیل عابدینی در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، خدمات بهتر باکیفیت بالاتر عرصه نمائیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله درمان قطعی کم خونی با مصرف خشکبار دیدن کنید.




 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0