لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

7 نکته مهم هنگام خرید آجیل

یکی از خوشمزه ترین خوراکی های موجود در تنقلات، ترکیب مغزیجات یا آجیل است. مخلوط این ماده های مغذی طعم شگفت انگیزی را به وجود می آورند که مورد پسند تقریبا نیمی از افراد محسوب می شود. جالب است بدانید اغلب مغزیجات موجود در آجیل، از طبع گرمی برخوردار هستند که همین امر موجب بهبود عملکرد های مختلف بدن خواهد شد. همچنین آجیل برای افرادی که مبتلا به بیماری های ناشی از سرد مزاجی هستند، نوعی داروی شفا بخش به شمار می رود. اما لازم است برای خرید و تهیه ی آن چند نکته را مد نظر قرار داد. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی 4 نکته مهم برای خرید آجیل و خشکبار در اختیار شما  قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


4 نکته مهم برای خرید آجیل:


بهتر است بدانید برای خرید آجیل، باید 4 نکته را مد نظر قرار داد که عبارتند از:


1) رنگ آجیل:


برخی از تولید کنندگان آجیل برای افزایش فروش خود، از رنگ های شیمیایی یا صنعتی به منظور جلوه دادن به آن ها استفاده می نمایند. همچنین قصد دارند با استفاده از این رنگ ها، خریدار گول ظاهر آن ها را خورده و اقدام به خرید آن نماید. لازم به ذکر است در صورت مصرف این گونه آجیل ها، فرد دچار آلرژی و حساسیت های شدید می گردد. همچنین این گونه رنگ ها میتواند به افراد ضعیف همچون بیماران خاص، سالمندان، کودکان و بانوان باردار، آسیب جدی وارد نماید. یکی از مهمترین معایب این گونه رنگ ها، این است که نوعی خوراکی سرطان زا محسوب می گردند. بنابراین هنگام مصرف آجیل در صورتی که از رنگ های صنعتی و شیمیایی برای زیبایی و جلوه ظاهری آن ها استفاده شده باشد، دست ها و لب ها رنگی می شوند. همچنین یکی دیگر از روش های پی بردن به رنگ مصنوعی آجیل، این است که مقداری از آن را درون مشت خود نگه دارید و پس از چند دقیقه، درون ظرفی مناسب بریزید. اگر کف دست شما رنگی بود، نشان دهنده ی ترکیب رنگ های مصنوعی یا شیمیایی به آجیل است. از این رو اگر شاهد چنین مواردی بودید، الزامیست از خرید و مصرف این گونه آجیل ها خودداری نمائید.


2) ظاهر آجیل:


یکی از مهمترین نکاتی که نشان دهنده ی فاسد شدن یا کهنگی آجیل می باشد، این است که روی سطح مغزیجات آن متوجه وجود کپک ، حفره ایجاد شده توسط حشرات و وجود آن ها شوید. بنابراین در صورتی که شاهد چنین مواردی بودید، از خرید این گونه آجیل ها خودداری کنید.


3) مزه یا طعم آجیل:


از دیگر ترفند های فروشنده های سودجو برای فروش آجیل نامرغوب، این است که برای پوشش دادن به طعم یا مزه ی مغزیجات آن، از نمک فراوان استفاده می نمایند. البته ممکن است آجیل از نظر مرغوبیت و کیفیت مورد قبول واقع شده باشد اما نمک زیاد مغزیجات آن، موجب مضر واقع شدن این ماده های مغذی می شود. بنابراین بهتر است از خریدآجیل شور اجتناب نموده و نوع کم نمک یا خام آن را تهیه نمائید. مصرف آجیل های ترش یا شور برای افراد مبتلا به بیماری هایی نظیر دیابت، فشار خون، قلبی عروقی و کسانی که دچار چاقی مفرط هستند، نوعی سم محسوب می گردد که ممکن است منجر به مرگ آن ها شود. ترجیحا برای چنین افرادی از آجیل های خام تهیه نمائید.


4) بو یا عطر آجیل:


از دیگر نشانه های کهنگی یا فاسد بودن مغزیجات موجود در آجیل، بوی نامطبوع و تند آن است. بهتر است بدانید آجیل های بو داده از قابلیت فساد پذیری بالاتری برخوردار هستند؛ زیرا فروشندگان سود جو برای پوشش دهی بوی نامطبوع آجیل های فاسد خود، آن ها را بو می دهند.


کلام آخر:


در صورتی که آجیل های بو داده مورد پسند شما واقع شده اند، بهتر است به مراکز فروش معتبر در سراسر کشور مراجعه نمائید و نوع مرغوب و با کیفیت آن را مورد استفاده قرار دهید.همچنین می توانید ازخرید اینترنتی از فروشگ های آنلاین معتبر همچون آجیل عابدینی استفاده نمائید تا طعم آجیل های درجه یک و اعلا را تجربه کنید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن نکات مهم جهت خرید آجیل با کیفیت و مرغوب بود؛امیدواریم که با مطالعه ی آن، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد استقبال شما کاربران گرامی واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت آجیل عابدینی در اختیار ما قرار دهید تا میزان کیفیت آن ها را افزایش داده و خدمات بهتری ارائه نمائیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با نحوه نگهداری از خشکبار دیدن کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0