لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

بهترین روش تهیه و نگهداری از خشکبار

میوه ها، یکی از مهمتری مواد مغذی هستند که خوردن روزانه ی آن ها بالزامیست؛ زیرا تامین برخی از املاح مهم و ضروری بدن با مصرف میوه ها تامین می گردد. اما متاسفانه هرگروه از میوه ها در فصل خاصی در دسترس هستند؛ به طور مثال زردآلو تنها در فصل تابستان موجود است، انار در فصل پائیز، آلوچه در فصل بهار و....بنابراین در این زمینه پیشنهاد می گردد، از خشکبار به عنوان یک جایگزین مناسب استفاده شود.
خشکبار به ترکیبی از میوه ها گفته می شود که بر اثر خشک کردن، فاقد آب هستند. همچنین سرشار از املاح، ویتامین و... برای بدن درگروه های سنی مختلف می باشند.
اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی درباره بهترین روش تهیه و نگهداری خشکبار، در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.



میوه های مناسب جهت تهیه ی خشکبار:


بهتر است بدانید برای تهیه ی خشکبار ترکیبی از میوه ها، باید میوه هایی را مد نظر بگیرید که بافت های سفتی دارند؛ زیرا علاوه برسرعت خشک شدن، از املاح و ویتامین های بیشتری برخوردار هستند. لازم به ذکر است میوه هایی که بیش از حد رسیده و نرم هستند، مناسب این کار نمی باشند.



راهکار مناسب جهت خشک کردن میوه


برای خشک کردن میوه ها و تبدیل آن ها به نوعی خشکبار، راهکار های زیادی وجود دارد که عبارتند از:

 استفاده از حرارت بخاری
استفاده از نور خورشید
استفاده از دستگاه ماکروویو یا ماکروفر
 استفاده از دستگاه میوه خشک کن که به تازگی وارد بازار شده است



مراحل تهیه ی خشکبار

ابتدا برای تهیه ی خشکبار ، میوه های مورد علاقه خود را تهیه کرده و خوب بشوئید سپس آن ها را مانند چیپس، ورق ورق نمائید. در مرحله ی بعد با استفاده از روش های موجود که در بالا به آن ها اشاره شد، میوه ها را خشک کرده و آب آن ها را بکشید.(جهت خرید خشکبار کلیک کنید)



طرز نگهداری از خشکبار

برای نگهداری از خشکبار، چند ترفند وجود دارد که در ادامه، به آن ها اشاره شده است:

یکی از روش های موثر در این زمینه، قرار دادن خشکبار داخل ظرفی مناسب بدون درب می باشد؛ قرار دادن خشکبار در ظرف، موجب کاهش رطوبت آن ها می گردد. لازم به ذکر است برای پیشگیری از ورود حشرات به داخل ظرف، می توانید از نوعی پارچه توری نازک استفاده نمائید.
از دیگر روش های نگهداری از خشکبار، قرار دادن ظرف آن ها در یخچال است؛ زیار علاوه بر اینکه فاقد رطوبت است، دور از نور خورشید و گرما نیز می باشد.بسته های وکیوم نیز، گزینه ی مناسبی برای نگهداری خشکبار محسوب میشوند.



مدت زمان مناسب جهت نگهداری خشکبار


بهتر است بین 4 الی 6 ماه خشکبار خود را مورد مصرف قرار دهید و از نگهداری بیشتر آن ها، خود داری نمائید؛ به این علت که خشکبار در مقایسه با میوه های تازه و آبدار، بیشتر در معرض جذب آلودگی هستند. بنابراین نگهداری طولانی مدت خشکبار، موجب تولید سم در آن ها می گردد.(جهت خرید اینترنتی آجیل کلیک کنید)



کلام آخر

هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی تهیه ی خشکبار و نحوه صحیح نگهداری آن بود؛ امیدواریم که با مطالعه ی این مطلب ، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد استقبال شما کاربران گرامی قرار گرفته باشد.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات انتشار یافته از وبسایت آجیل خشکبار عابدینی در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، خدمات بهتر با کیفیت بالاتر ارائه نمائیم.


پیشنهاد میکنیم از مقاله طرز تهیه آجیل خانگی به سه روش دیدن کنید





 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0