لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

بهترین خشکبار برای درمان کم خونی چیست؟

هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با خشکبار خون ساز و خشکبار برای کم خونی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.(جهت خرید خشکبار کلیک کنید)
در واقع کم خونی یک اختلال خونی است که به سبب آن مقدار هموگلوبین یا گلبول های قرمز خون کم می باشند و به مقدار مورد نیاز نیستند.
امروزه بر اساس تحقیقات انجام شده محققان و متخصصان تغذیه به این نتیجه رسیده اند که مصرف روزانه خشکبار یکی از بهترین راه های مبارزه با این بیماری است. چرا که اینها سرشار از مواد مقوی و مغذی و خونساز چون آهن هستند که مصرفشان به درمان کم خونی کمک می کند.


خشکبار مناسب کم خونی


همان طور که اشاره نمودیم خشکبارهای آهن دار، بهترین خشکبار برای کم خونی محسوب می شوند. از جمله آنها عبارتند از:


کشمش


یکی از مقوی ترین و خوشمزه ترین خشکباری که برای افراد مبتلا به کم خونی بسیار مناسب و مفید است کشمش است. این خشکبار خوشمزه سرشار از فیبر و پروتئین و کلسیم و پتاسیم است. علاوه بر این مقدار آهن موجود در این خشکبار بسیار زیاد است که به بهبود رشد گلبول های قرمز و پلاکت خون بسیار کمک می کند لذا مصرف روزانه و مدام آن به افراد مبتلا به کم خونی توصیه می شود.


انجیر


دیگر خشکبار مقوی و خوشمزه انجیر است. این خشکبار خوشمزه سرشار از انواع ویتامین ها چون ویتامین های B1 و B2 و B3 و B6 و همچنین انواع مواد معدنی همچون آهن و پتاسیم و منگنز است. وجود این مواد مقوی و آهن در این خشکبار سبب شده که روزانه مصرف 3 تا 5 عدد از این دانه ها به تامین هموگلوبین خون کمک کند.


خرما


مطمئنا خرما یکی از شناخته شده ترین خشکبار در بین مردم است. این خشکبار خوشمزه و مقوی سرشار از آهن و مس و کلسیم است که این مواد مهم به تولید سلول های خونی بدن کمک می کنند و یکی از بهترین خشکبارها برای مقابله با کم خونی است.
در نهایت باید متذکر شویم که تعداد خشکبار برای کم خونی بسیار زیاد می باشند و با مصرف هر کدام از آن ها می توانید به درمان و بهبود کم خونی خود کمک کنید. البته باید این نکته را هم یادآوری کرد از آنجایی که کم خونی باعث بروز بیماری های دیگری هم می شود لذا حتما باید تحت نظر پزشک باشید و مصرف و انتخاب این خشکبار باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. از همراهی شما سپاسگزاریم.


پیشنهاد میکنیم از مقاله طرز تهیه شیر موز مقوی با مغزیجات آجیل دیدن کنید.



 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0