لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با خواص میوه خشک(قسمت دوم)

میوه ها سرشار از مواد مغذی مهمی هستند که بدن ما برای حفظ سلامت خود به آن ها احتیاج دارد. در واقع فرقی نمیکند؛ چه تر و چه خشک، خواص مورد نیاز را به بدن ما می رسانند، به همین دلیل معمولا پیشنهاد می شود که برای فصلی که تنوع میوه ها پایین می آید از میوه خشک های مختلف استفاده نمایید.(جهت خرید آنلاین خشکبار کلیک کنید)
میوه های خشک معمولا کم حجم تر از میوه های تر هستند و به عنوان یک تنقلات وسط روزی می توانند به راحتی استفاده شوند. در واقع یک صحنه ی خیلی دلچسب از استفاده ی میوه های خشک را می توان به لحظه ای اطلاق کرد که آن ها در جین تان ریخته شده اند و شما حین ورزش، پیاده روی و یا حین کارهای مختلف از آنها می خورید. اتفاقا این مدل میوه ها انرژی زیادی دارند و برای طولانی مدت شما را سیر نگه می دارند. میوه های خشک هم به صورت عادی و هم با روکش شکلاتی و شکری هم مورد استفاده قرار می گیرند.


خواص میوه خشک برای کودکان


یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر روی رشد و سلامتی کودکان، تغذیه ی مناسب و درست است. کودکان باید خوب غذا بخورند و از مواد غذایی سالم تغذیه کنند، یکی از اصلی ترین وعده ها در میان وعده های غذایی کودک، همان میان وعده است. در این وعده ریسک مصرف مواد غذایی نا سالم برای کودک بسیار زیاد است. به همین دلیل والدین باید حواس شان باشد که این وعده را با سلامت تغذیه ای کامل به فرزندشان بدهند.
همان قدر که مصرف میوه برای سلامت بدنی بزرگسالان بسیار مفید است، برای کودکان نیز مصرف میوه باید در میان وعده های مختلف در ارجحیت قرار گیرد. مواد معدنی، ویتامین ‌ها و آنتی ‌اکسیدان‌ های مورد نیاز بدن کودکان به راحتی به کمک مصرف میوه تامین می شود. اما باید دقت کنید که میوه های خشک به دلیل خشکی بیش از اندازه ممکن است دهان کودک را زخم کنند، پس سعی کنید که آن ها را داخل آب خیسانده و سپس به کودک بدهید.
همچنین دندان های کودکان توانایی جویدن چنین چیزهای سفتی را ندارند، به همین دلیل باز هم نیاز است که این مدل میوه ها کمی در آب خیسانده شوند و سپس میل گردند. علاوه بر این موارد، برخی از این مدل میوه های خشک دارای روکش شکلاتی و شکری هستند، به همین دلیل ممکن است برای دهان و دندان کودک مضر واقع شوند. در نهایت باید مراقب باشید که این مدل میوه های بدن کودک شما حساسیت زا نباشند.


پیشنهاد میکنیم از مقاله خواص مصرف گردو در ورزش بدن سازی دیدن کنید.




 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0