لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

معرفی بهترین روش های خانگی برای شور کردن پسته(قسمت دوم)

در ادامه مقاله قبلی به معرفی روش های خانگی برای شور کردن پسته می پردازیم :(جهت خرید آجیل کلیک کنید)


روش دوم شور کردن پسته در منزل:


در این روش پسته ها را درون یک ماهیتابه مناسب بریزید و روی حرارت ملایم به طور مرتب هم بزنید تا زمانی که رنگ آن کمی تیره شود. زمانی که متوجه شدید که بو و مزه‌ی آن تغییر کرده است، کمی آب نمک روی آن بریزید. در این مرحله می توانید هر ماده ای را که دوست دارید برای طعم دار کردن آن اضافه کنید. همچنان هم بزنید (تا زمانی که آب آن کاملا از بین برود و خشک شود).


 روش سوم شور کردن پسته در منزل


در این روش پسته را برای یک شب درون آب نمک بخیسانید و روز بعد آن را آبکش کنید تا آب آن کاملا برود. سپس آن را روی سینی فر بریزید. داخل فر قرار دهید و چند مرتبه آن را هم بزنید تا با حرارت ملایم فر خشک شود. باز هم اگر فکر می کنید که رطوبت دارد، آن را در هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود.


روش چهارم شور کردن پسته در منزل


پسته ها را با آب سرد بشویید و آنها را درون ظرفی مناسب بریزید. زعفران دم کرده‌ی غلیظ، نمک، سرکه یا آبلیمو را با یک لیوان آب به آنها اضافه کنید و همه را کاملا مخلوط کنید (روی پسته ها بایستی کاملا با مواد پوشانده شود). روی ظرف را بپوشانید و آن را به مدت یک شب تا صبح در دمای محیط یا یخچال قرار دهید.
فر را از قبل روشن کرده و با دمای ۱۴۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. پسته های خیس خورده را آبکش کنید. آنها را کف سینی پخش کنید به طوری که کاملا جدا باشند و روی هم نباشند. سپس سینی را درون فر به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید. اما آنها را هر ۵ دقیقه یک بار هم بزنید تا همه قسمت های آنها بو داده شود. سپس سینی را بیرون بیاورید و اجازه دهید تا آجیل های شور شده در دمای محیط خشک شوند.
اگر در کف سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید، پسته ها راحت تر از سینی جدا می شوند.(جهت خرید پسته کلیک کنید)


شور کردن پسته چه تاثیری روی خواص آن دارد؟


عملیات شور کردن پسته می تواند منجر به تغییر پروتئین شور کردن پسته های آن شده و در نتیجه در طعم و مزه‌ی آن موثر می باشد.
تفت دادن این آجیل و افزودن مواد دیگر به آن روی خواص و مواد مغذی موجود در آن اثر می‌گذارد. این کار می تواند منجر به از بین رفتن خواص آنتی اکسیدانی و اسید های آمینه ‌شود. در نتیجه این کار بسیاری از ویتامین های موجود در این آجیل مثل ویتامین B2 و C که نسبت به حرارت حساس هستند، تقریبا از بین می‌روند.


کلام آخر


پسته را می توان با استفاده از روش های مختلف تفت داد و شور کرد. از جمله مزایای تفت دادن این آجیل در منزل، امکان اضافه کردن طعم های مختلف با توجه به سلیقه و ذائقه‌ی افراد است که می تواند طعم آن را برای آنها دلپذیر تر کند. روش های مختلف بو دادن و شور کردن پسته خوشمزه را می توان با استفاده از اجاق گاز، فر و یا مایکروفر انجام داد.


پیشنهاد میکنیم از مقاله خواص مصرف گردو برای بیماری نقرس دیدن کنید.




 

خرید آجیل

 





 

خرید خشکبار



تعداد نظرات : 0